Höstfunderingar

I helgen har jag börjat plocka ur växthuset. Det är bara en tomatplanta och Physalisplantorna kvar.
Höstens definitaiva intåg. Sorgligt men sant.
Tiden framöver, mot jul, är det torsdagssimning som gäller. Måste hålla kondisen uppe, så att jag orkar rensa ogräs till våren. På tal om ogräs, är det aldrig en lugn stund. Ligger på knä och rensar jordgubbslandet, rycker ogräs varhelst jag ser det. Många tycker jag är lite underlig som tycker om detta, men det skänker mej ett lugn och harmoni. Ger mej ett klarsynt perspektiv på tillvaron, dessutom en välrensad trädgård. Inte dumt va?
 
Klematisen blommar underbart vackert just nu.
Foto: Erica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0